Nederlands
RSS

Blog berichten van '2022' 'mei'

Nieuw: menstruatielingerie van miokoo

We hebben ze, de prachtige menstruatieonderbroeken van miokoo. Het voelt als luxe en heel veel comfort. miokoo is een Belgisch merk.

Kathleen, de oprichter, zocht menstruatieondergoed dat gezond, gebruiksvriendelijk, ethisch gemaakt, ecologisch en circulair is. Ze vond het niet en ontwierp het dus zelf.

De onderbroeken worden allemaal in Europa geproduceerd. Het resultaat is fantastisch. Ze kunnen enorm veel absorberen, zitten goed en zijn gewoon mooi. 

Wassen en poetsen

brauzzZouden het dan toch lentekriebels zijn? Ik was me er niet van bewust, maar plots in ons gamma ecologische was- en poetsproducten toch wel enorm gegroeid. Het heeft ook iets te maken met de antwoorden op de vraag  'Wat mis je nog in ons gamma' in de enquête hierboven. Hoe dan ook,  sinds kort verkopen we de wasstrips van Brauzz. Zo gemakkelijk. Leuk bijna om de was te doen. Ik heb ze getest voor het wassen van wasbare luiers en wasbaar maandverband en ben voorlopig zeer blij met het resultaat. Het feit dat het een Belgische uitvinding is van een aantal studenten, maakt het helemaal mooi. Daarnaast hebben we nu ook de producten van Seepje, met wasmiddel, wasschillen, afwaszeep, wasverzachter en allesreiniger. Vooral deze laatste producten waren een duidelijk tip van velen onder jullie. En het past perfect in de lentekriebelmodus van de maand mei. 

Onze populairste menstruatieonderbroek is...

De menstruatieonderbroek, het product deed eind vorig jaar mee in de wedstrijd 'Product van 2021' van de krant De Standaard. Uiteindelijk kon de menstruatieonderbroek het niet halen van het corona-vaccin, maar toch, we merken een groot enthousiasme voor menstruatieondergoed. In onze webshop hebben we 11 modellen. We hebben de XS-modellen in frisse kleurtjes voor de jonge tienermeisjes, maar ook de grotere modellen waar alles goed in past. Sommige slips absorberen weinig en dienen meer als back-up voor wat urineverlies bij het sporten, andere zijn een volwaardig nachtverband waard. Enfin, voor ieder wat wils.
Maar wat zijn nu de populairste menstruatieslips bij Tante Rosa, onze webshop gespecialiseerd in herbruikbare menstruatieproducten?

Awel, hierbij de top 5:
1. Cheeky Mama Sassy
2. La Renarde menstruatieondergoed
3. EvaWear Hipster katoen kleur
4. Cheeky Mama Comfy
5. EvaWear Brief

Wil je meer weten over menstruatieondergoed? Hier lees je er alles over. 

Ja, de consument maakt het verschil!

enquête duurzaamheidWie wasbare producten kiest, trekt duurzaamheid ook door in de rest van haar levensstijl. Dat blijkt uit de resultaten van een enquête die Tante Rosa en Klein Spook onlangs organiseerden. Ruim 150 mensen namen aan deze enquête deel. Een grote meerderheid is ervan overtuigd dat ons consumptiegedrag mee de toekomst van de planeet bepaalt. Corona heeft de deelnemers aan het onderzoek nog meer doen nadenken over duurzaamheid. Anderzijds zorgen de stijgende prijzen er wel voor een aantal mensen minder gaan kopen, of meer op de prijs letten dan op duurzaamheid. We vatten de resultaten voor jou samen.

Wasbaar? Omdat het duurzamer is.

We vinden het bij Tante Rosa en Klein Spook altijd interessant om de vinger aan de pols te houden. Toen we elf jaar geleden startten met onze webshops merkten we dat onze klanten vooral omwille van milieuaspecten voor wasbare luiers en menstruatieproducten kozen. Dat blijkt nog steeds het geval: meer dan drie kwart (77%) van de deelnemers aan onze enquête kiezen wasbaar omwille van de duurzaamheid. Ex aequo op de tweede plaats (met elk 9%) komen de afwezigheid van schadelijke stoffen en de natuurlijke materialen waaruit de producten gemaakt zijn. Vijf procent geeft aan dat de lagere prijs doorslaggevend was. Bij de antwoordoptie ‘andere redenen’ werd er ook nog op gewezen dat wasbare producten prettiger en natuurlijker aanvoelen en minder irriteren.

waarom wasbaar Liefst 99% trekt duurzaamheid ook door in haar hele consumptiegedrag, door te consuminderen, of vooral tweedehands te kopen (75%), energiezuinig te wonen (73%), vooral de fiets of openbaar vervoer te gebruiken (73%), vegetarisch, seizoensgebonden en lokaal te eten (71%) of verpakkingsvrij te kopen (43%). Uit de commentaren blijkt dat jullie ook niet verlegen zitten om de boodschap over duurzaamheid in de vriendenkring te verspreiden en mee te geven in de opvoeding van kinderen.

Wie bepaalt de toekomst van de planeet? Wij!

Minder vrolijk werden we van het antwoord op de vraag “Ben je eerder positief of negatief over de toekomst van onze planeet?” want daar gaf meer dan één op zes (62%) aan overwegend negatief te zijn, tegen 38% overwegend positief. De helft van de deelnemers zegt de laatste twee jaar negatiever geworden te zijn over de toekomst van de planeet. Bij 43% is de mening gelijk gebleven, zeven procent ziet de zaken net positiever in.

De laatste tijd horen we vaak op radio en tv mensen zeggen dat de consument niet zelf het verschil kan maken: de klimaatproblematiek moet maar door de overheid opgelost worden. Daar zijn jullie het duidelijk niet mee eens: een overtuigende 84% van de deelnemers zegt dat de consument wel degelijk zelf het verschil kan maken. Bijna een kwart (24%) is de laatste tijd zelfs positiever geworden over de impact die we zelf hebben met ons eigen gedrag. Eén op vijf is wel negatiever geworden over wat ons eigen consumptiegedrag bijdraagt. Maar de consument kan het niet alleen: 91% onder jullie denkt dat overheid, producenten en consumenten samen de klimaatverandering moeten tegenhouden.

heeft corona je mening over duurzaamheid veranderdHeeft Corona een invloed gehad op ons streven naar duurzaamheid, vroegen we ons ook af. 14% van de respondenten is duurzamer beginnen leven omwille van Corona, terwijl 4% van de deelnemers minder duurzaam geworden zijn. Maar de overgrote meerderheid (82%) heeft zijn mening niet veranderd. De stijgende prijzen blijken een groter effect te hebben dan Corona: één op drie (33%) zegt nu minder te kopen en 22% houdt bij aankopen nu eerder rekening met prijs dan met hoe eco of bio iets is. Iets minder dan de helft (45%) zegt dat de stijgende prijzen geen invloed hebben op hun bestedingspatroon. Een aantal deelnemers laat ons ook weten dat ze meer vergelijken dan vroeger en ook proberen om nog minder te verspillen. We lezen ook dat het oneerlijk zou zijn om de lokale handelaars of duurzame winkels in de steek te laten, en spijtig genoeg ook dat nogal wat mensen zich steeds meer aankopen moeten ontzeggen. 

We kregen in de enquête aardig wat interessante tips over nieuwe producten die we in ons gamma zouden moeten opnemen. En we hebben geluisterd: zo hebben we sinds kort meer producten voor de was in ons aanbod, zoals de wasstrips van Brauzz en heel wat producten van Seepje.

Gent aan Zee

Gent aan Zee is een klimaatfestival georganiseerd door Stad Gent. Het vindt nu zondag 8 mei plaats op de Bijlokesite in Gent. De naam is geweldig. Het verwijst naar wat er gebeurt als de klimaatverandering aanhoudt. Dan is Gent een stad aan zee. Iets om bij stil te staan. Maar Gent aan Zee wil dat op een positieve en vrolijke manier doen met een festivalachtige beurs. Tante Rosa zal er samen met Klein Spook een standje hebben. Je kan er eens kijken naar de menstruatieonderbroeken en een menstruatiecup of wasbaar maandverband kopen. Wil je een bepaald product zeker zien, laat het ons op voorhand weten, dan nemen we het mee. We geven ook twee infosessies over wasbaar maandverband, menstruatiecups en menstruatieondergoed. Inschrijven kan hier. Daarnaast geven we ook twee sessies over wasbare luiers

En oh ja, neem zeker je overschot aan stoffen of papieren zakken mee. We verzamelen ze op de beurs. Hergebruik gegarandeerd

Heel veel zonneproducten in huis

Jullie houden van de zonnecrème van Naïf. Vroeger niet, toen had de babycrème een witte waas en een niet zo goede reputatie. Daarna heeft Naïf heel veel ingezet op zijn zonneproducten en dat zullen we geweten hebben. Ze hebben hun gamma de voorbije jaren enorm verbeterd en dit jaar ook nog eens uitgebreid verbreed. Met crèmes en lotions, voor baby's en volwassenen, met en zonder parfum, in factor 30 en 50 en dat allemaal in verschillende groottes van tubes. En wat zijn ze populair. Niet alleen in onze webshop. Ook bij ons thuis (en op vakantie). 

Onze populairste menstruatiecup is...

We verkopen heel bewust 4 merken menstruatiecups. We hebben er al tientallen uitgetest. Echt waar, we willen weten waarover we praten. En we zijn er heilig van overtuigd dat we met deze 4 merken bijna elk meisje of elke vrouw kunnen helpen. De meeste vrouwen zijn goed met een LadyCup L of een Super Jennie S. De LadyCup raden we aan bij vrouwen met normale of stevige bekkenbodemspieren en Super Jennie is ideaal voor vrouwen met eerder zwakke bekkenbodemspieren. Lukt dat niet? Dan hebben we de zeer ronde Merula, onder andere handig bij een lage baarmoedermond. En voor de jonge meisjes die nog niet zwanger waren raden we zonder gêne de iets goedkopere MeLuna aan.

Twijfel je welke model iets voor jou is? Lees dan eerst dit artikel en stuur me daarna een mailtje met het antwoord op de vragen.

Wat waren nu de populairste modellen in onze webshop het voorbije jaar?

1. LadyCup
2. Super Jennie
3. MeLuna Classic
4. Merula
5. MeLuna Sport
6. MeLuna Soft
7. MeLuna Soft Shorty
8. MeLuna Classic Shorty
9. MeLuna Sport Shorty